TE-puhelinpalvelujen ja Yritys-Suomi-puhelinpalvelujen asiakkaat ovat tyytyväisiä palveluun

"Sain asiantuntevaa neuvontaa. Hienoa, että tällainen palvelu on olemassa"

TE-asiakaspalvelukeskus kysyi viime syksynä TE- ja Yritys-Suomi-puhelinpalveluihin soittaneilta asiakkailta palautetta saamastaan palvelusta. Lähetimme puhelun jälkeen lyhyen, kahden kysymyksen tekstiviestin.

Saimme palautetta 1 804 asiakkaalta. Vastausprosentti oli 33. Asiakkaat antoivat palvelustamme yleisarvosanan 8,4 (asteikko 0-10), NPS-luku 60. 83 % vastaajista antoi arvosanan 8-10.

Vapaassa sanassa asiakkaat kiittivät erityisesti neuvonnan asiantuntemusta ja ystävällisyyttä. "Tuli olo, että aidosti halutaan auttaa ja neuvoa" -kokemus välittyi monista avoimista viesteistä. 

Myös ruotsinkielisen ja englanninkielisen palvelun asiakkaat kiittivät "Skönt att få prata svenska, vänlig betjäning!", "The person replying to me was very kind, fast, competed and helpful". 

Kehittämisehdotuksina asiakkaat toivat esiin mm. sähköisten asiointimahdollisuuksien parantamisen ja jo olemassa olevien kehittämisen asiakasystävällisemmäksi. Lisäksi toivottiin työttömyysturvalausuntojen käsittelyaikojen lyhenemistä.

Jatkamme tänä vuonna asiakastyytyväisyyden mittaamista. Puhelinpalveluista keräämme asiakaskokemuksia kahdesti vuodesta, chat-palvelusta, uraohjauksesta ja työnhaun verkkoryhmistä jatkuvana kyselynä. Tuloksia hyödynnetään palvelujen kehittämiseen.