Chat-tjänst i webbtjänsten Oma asiointi

2.2.2017

TE-tjänsterna tar i början av februari i bruk en chat-tjänst i den finskspråkiga webbtjänsten Oma asiointi. Webbtjänsten kräver inloggning för att man ska kunna sköta sina ärenden.

Chatten fungerar tillsvidare endast på finska och är öppen från mån-fre kl. 9.00–15.45. Det är inte möjligt att anmäla sig som arbetssökande eller anmäla om förändrade uppgifter via chatten, men man får hjälp och råd med att använda Oma asiointi -tjänsten.

De finns också en chat på den finskspråkiga webbsidan om telefontjänster och den är öppen mån-fre kl. 13.00–15.00.
Chat-tjänsten fungerar också mobilt.

Svenskspråkiga kunder får hjälp med användningen av e-tjänsterna och andra ärenden via TE-tjänsternas  telefonservice för personkunder på numret 0295 025 510 mån-fre kl. 9.00–16.15.

TE-tjänsternas telefonservice

Här kan man chatta på finska:

Henkilöasiakkaan Oma asiointi

Henkilöasiakkaan puhelinpalvelu