Telefonservice för personkunder

0295 025 510

mån-fre kl. 9.00–16.15

Via vår telefonservice får du hjälp med ärenden som berör TE-tjänster, sysselsättning samt hur våra webbtjänster fungerar.

Mellan kl. 11–13 kan det vara rusning till telefontjänsten

Du kommer väl ihåg att webbtjänsterna är tillgängliga 24/7

När du ringer till oss får du alltid aktuell information om eventuella störningar i telefonservicen samt hur du ska gå till väga i så fall.

Vi betjänar våra kunder i den ordning som samtalen kommer. Ifall det är kö till servicen  kan du välja att antingen vänta i kön eller så kan du mellan kl 9-14 bli erbjuden möjligheten att lämna ett ringbud

Ifall du väljer att lämna ett ringbud, ringer vi upp dig en gång, under samma dag  från ett telefonnummer som börjar med 0295. Ifall du erbjuds möjligheten att lämna ett ringbud, rekommenderar vi dig att välja det alternativet. När du ringer till oss får du aktuell information om telefonservicen samt råd om hur du ska gå till väga.

Samtal, chat och svarstid i augusti 2018