TE-palvelut koronatilanteessa
TE-palvelut koronatilanteessa
Päivitetty 4.1.2021
Haluamme huolehtia asiakkaidemme ja asiantuntijoidemme turvallisuudesta ja siksi asiantuntijamme palvelevat pääsääntöisesti etätöissä sähköisten välineiden avulla. Tarkistathan ensin, onko asiaasi jo vastaus sähköisessä Oma asiointi -palvelussa tai verkkosivuillamme, ne ovat käytössäsi verkossa 24/7.
TE-palvelut koronatilanteessa henkilöasiakkaille
TE-palvelut koronatilanteessa yrittäjille ja työnantajille
Asiointi
Parhaiten ja nopeimmin saat hoidettua asiasi käyttämällä sähköistä Oma Asiointi –palvelua
Voit myös asioida puhelimitse. Ruuhkautumisen minimoimiseksi, soitathan puhelinpalveluun kuitenkin vain kiireellisissä tilanteissa.
Jos et voi asioida sähköisten palvelujemme kautta, voit tarvittaessa käyttää luottamuksellisten viestien lähettämiseen Turvaviestiä. Sinulla pitää olla käytössäsi oma sähköpostiosoite. Palvelun pudotusvalikosta voit valita vastaanottajaksi haluamasi viraston kirjaamon, voit liittää viestiin myös liitetiedostoja.
Mikäli sinulla ei ole mahdollisuuksia sähköiseen tai puhelinasiointiin, saat TE-toimistoista lomakkeita myös tulosteina.
Koska työnvälityksen on säilyttävä toimintakykyisenä poikkeusoloissakin, ei TE-toimistoja suljeta täysin. Fyysistä asiointia rajoitetaan kuitenkin vallitsevan tilanteen vuoksi siten, että toimipisteen aulatilassa voi olla kerrallaan maksimissaan kymmenen henkilöä.
Flunssaoireisia ja viimeisen kahden viikon aikana ulkomailta saapuneita asiakkaita ohjeistetaan olemaan tulematta aulatilaan ja sen sijaan soittamaan puhelinpalveluun.
Sekä aulatilojen aukioloissa että fyysisen asioinnin mahdollistavissa muissa järjestelyissä on toimipaikkakohtaisia eroja. Löydät ohjeet ja yhteystiedot TE-toimistosi verkkosivuilta.