TE-telefonservice
- Kommunförsök med sysselsättning
- Så här inleder du din jobbsökning
- Anmälningsanvisningar för finska medborgare
- Anmälningsanvisningar för EU- och EES-medborgare
- Anmälningsanvisningar för andra länders medborgare
- Hjälp av sakkunniga utgående från din situation
- Sysselsättningsplan
- Vanliga frågor
- Kontaktuppgifter
- TE-telefonservice
- Telefonservice för personkunder
- Koulutusneuvonta
- Karriärvägledning
- Information om utkomstskydd för arbetslösa
- Telefontjänst för arbetsgivar- och företagskunder
- Telefonservice för personkunder på ryska - Русскоязычная телефонная служба для индивидуальных клиентов
- Broschyrer
- Vi behandlar dina uppgifter på följande sätt
- Arbets- och näringsförvaltningens kundeservicecenters dataskyddsbeskrivning
- Dataskydd och behandling av personuppgifter inom arbets- och näringsbyråernas arbetskrafts- och företagsservice
- Tietosuojaseloste Työllistä taidolla -palvelu
- Tietosuojaseloste Yrittäjästä työnantajaksi
- Aktuellt
TE-telefonservice
Tidvis rusning i vår telefonservice
Det råder tidvis rusning i vår riksomfattande telefontjänst på grund av det ökade antalet kontakter som berör skötseln av ärenden under coronatiden.
Tag kontakt per telefon endast om du inte kan sköta dina ärenden i Mina e-tjänster. I Mina e-tjänster ser du hur ditt ärende framskrider och du kan lämna in en kontaktbegäran.
Om du är du kund inom det kommunala sysselsättningsförsöket kan du också använda arbets- och näringsbyråns telefontjänster.
Hur kan vi hjälpa?
- Telefonservice för personkunder
- Karriärvägledning (på finska)
- Telefontjänst för arbetsgivar- och företagskunder
- Telefonservice för personkunder på ryska
Vad kostar det att ringa?
Distansservice via en videoförbindelse
Vi samlar in respons
Vi samlar in respons om vår service av slumpmässigt utvalda kunder som ringer till TE- och FöretagsFinlands-telefontjänster.
Efter samtalet skickar vi en kort enkät som består av två frågor. Det är lätt och avgiftsfritt för kunden att svara på enkäten.
Enligt den enkät som gjordes 2020 gav kunderna (antalet svar 13 356) det allmänna vitsordet 4,5 (skalan 1-5), Resultaten utnyttjas i utvecklandet av servicen.