Toimintaohjeet Oma asioinnin kirjautumisongelmassa

Julkaistu 4.2. klo 10.00

Tietyillä käyttäjillä on esiintynyt lähipäivinä ongelmia kirjautua Oma Asiointi- palveluun. Kyseessä on toiminnallisuus joka on viimeisimmissä tietoturvapäivityksissämme tiukentunut ja täten aiheuttanut sen, että tiettyjen laitteiden ja tiettyjen selainten kirjautumiset epäonnistuvat, koska tietoturvaa on parannettu tiettyjen komponenttien osalta.

Tulemme tekemään 8.2.2021 tunnistautumisratkaisuumme muutoksen, jolla näiden epäonnistuneiden kirjautumisyritysten pitäisi jatkossa poistua. Suosittelemme kokeilemaan viikolla 6 kirjautumista uudelleen. Myös päätelaitteen päivittäminen tuoreimpaan käyttöjärjestelmäversioon voi auttaa korjaamaan tilanteen.

Mikäli asianne hoitaminen vaatii kiireellistä huomiointia, niin pyydämme olemaan yhteydessä puhelinpalveluun. Valtakunnallinen puhelinpalvelu palvelee numerossa 0295 025 500 maanantaista perjantaihin klo 9-16:15.

 

Problem med att logga in till Mina e-tjänster?

Publicerad 4.2. kl 10.00

Vissa användare har under de senaste dagarna haft problem med att komma in på Mina e-tjänster. Situationen beror på den nyaste uppdateringen, vilken förbättrade tjänstens säkerhet, men  samtidigt orsakade att inskrivningsförsök med vissa apparater inte längre lyckas.

Vi kommer att uppdatera tjänsten 8.2.2021 och då väntas problemet försvinna. Att uppdatera till det senaste operativsystemet kan hjälpa redan tidigare.

I fall ert ärende är brådskande, var vänlig kontakta telefontjänsten. Servicenumret 0295 025 510 betjänar mån- fre kl. 9-16:15.

 

Takaisin