Oma asiointi -palvelussa uudistuksia

12.1.2017

TE-palvelut ovat käytettävissä verkossa ajasta ja paikasta riippumatta. Kehitämme palvelujamme koko ajan, ja useita uudistuksia tuli käyttöön vuoden vaihteessa.

Sekä henkilöasiakkaan että yrityksen ja työnantajan Oma asiointi -palvelun käytettävyyttä on parannettu käyttöliittymän rakenneuudistuksilla sekä sillä, että sivujen skaalautuvuutta eri päätelaitteisiin (työasema, mobiili) on jo uusittu ja uusitaan lisää vaiheittain kevään 2017 aikana.

Henkilöasiakkaan palvelussa:

  • Käyttöliittymäuudistuksen yhteydessä päivittyivät mm. Oma suunnitelma -sivusto sekä starttiraha- ja maksatushakemus.
  • AVO-ammatinvalintaohjelmasta tuli käyttöön mobiiliversion rinnalle lisäksi uusi työasemasovellus.  
  • Tukea ja apua palvelujen käyttöön saa lähiaikoina avattavasta chat-palvelusta.

Yrityksen ja työnantajan palvelussa:

  • KATSO-tunnistautuneille työnantajille tuli asiakirjojen TE-toimistolle toimittamismahdollisuus sekä työkokeilumahdollisuudesta ilmoittaminen. Työkokeilumahdollisuudet näkyvät työnhakija-asiakkaalle Oma asiointi -palvelussa, mikäli työkokeilusta on sovittu työllistymissuunnitelmassa.
  • Lisäksi palkkatukihakemus on uudistettu ja CV-hakua parannettu.

Henkilöasiakkaan Oma asiointi -palveluun 
Yrityksen ja työnantajan Oma asiointi -palveluun 
Lisätietoa asiakaspalvelustamme