Tutustu TE-palvelujen verkkoasiointiin videoiden opastuksella

TE-palvelujen verkkoasiointiin voi nyt tutustua videoiden avulla. Videot esittelevät lyhyesti ja helppotajuisesti osan asiakkaan käytössä olevista sähköisen asioinnin mahdollisuuksista.

Asiointi verkossa on entistä vaivattomampaa, kun palvelut löytyvät kootusti Asioi verkossa -painikkeen takaa osoitteessa www.te-palvelut.fi. TE-palvelut ovat joutuisasti käytettävissä verkon välityksellä ajasta ja paikasta riippumatta. Mm. työnhakuun liittyvät asiat voi hoitaa verkossa ilman henkilökohtaista käyntiä TE-toimistossa. Asiakas kirjautuu palveluun turvallisesti pankkitunnisteella tai sirullisella henkilökortilla. Kun työnhaku on aloitettu verkon kautta, TE-toimisto ottaa tarvittaessa asiakkaaseen yhteyttä kahden viikon kuluessa.

Katso videot Youtubesta:

Oma asiointi -palvelu
TE-toimiston kanssa asiointi sujuu helposti verkossa. Oma asiointi-palveluun pääset suoraan tästä

Aloita työnhaku helposti verkossa
Aloita työnhaku helposti verkossa Oma asiointi -palvelussa. Näin saat myös työttömyysturva-asiasi vireille entistä nopeammin. Oma asiointi-palveluun pääset suoraan tästä

Työnhakijana TE-toimistossa
Oletko juuri jäänyt työttömäksi? Tai onko sinut mahdollisesti lomautettu? Aloita työnhakusi sujuvasti ja jonottamatta Oma asiointi -verkkopalvelussa milloin ja mihin aikaan vaan. Oma asiointi-palveluun pääset suoraan tästä

Työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet
Ole aktiivinen työnhakija. Noudata yhdessä TE-palvelujen asiantuntijan kanssa laatimaasi työllistymissuunnitelmaa. Siihen on kirjattu omat tavoitteesi ja tarvittavat TE-palvelut niiden saavuttamiseksi. Mitä säntillisemmin toimit suunnitellun mukaisesti, sitä paremmin TE-palvelujen asiantuntijat voivat auttaa sinua työnhaussa.

TE-palvelut saatavilla verkosta vaiheittain

Asiakkaiden mahdollisuudet asioida sähköisesti kaikissa TE-palveluihin liittyvissä asioissa lisääntyvät vaiheittain.  Uusia palveluja kehitetään vuoteen 2015 asti ulottuvan suunnitelman mukaisesti.

Lisäämällä verkkoasiointia TE-hallinto tavoittelee sitä, että asiakkaat saavat rutiiniasiansa hoidetuksi joustavasti ajasta ja paikasta riippumatta. Tämä lisää mahdollisuuksia tarjota asiantuntijoiden palvelua kasvokkain tai puhelimitse niille asiakkaille, jotka tarvitsevat yksilöllisempää palvelua.

Videosarjan on tuottanut työ- ja elinkeinoministeriö ja sen on toteuttanut Magneetto Media Oy.