Kampanja: Luutuneet uravalinta-asenteet roskikseen

Meillä on paljon ”miesten töitä” ja vastaavasti monia hyvin naisvaltaisia aloja. Ammatti kannattaa valita omien kiinnostuksen kohteiden ja lahjakkuuden perusteella sen sijaan, että noudattaisi aikansa eläneitä sukupuolirooleja.

Työ- ja elinkeinoministeriön sukupuolten tasa-arvon edistämisen ja valtavirtaistamisen Valtava- ohjelman  1.9.2014 käynnistämä viestintäkampanja haluaa kiinnittää nuorten sekä heidän vanhempiensa ja opinto-ohjaajiensa huomion tärkeään yhteiskunnalliseen epäkohtaan: Suomen työmarkkinat ovat erittäin kahtiajakautuneet.

Viihteellinen, leikkimielinen ja räväkkä kampanja näkyy katukuvassa 16:lla paikkakunnalla sekä televisiossa. Siihen törmää varmasti myös sosiaalisessa mediassa. Vuorovaikutteinen kampanja haastaa nuoret miettimään sukupuolen merkitystä ammatinvalinnassa, tekemään oman videon ja jakamaan sitä sosiaalisessa mediassa. Aikuiset voivat testata omien ammattiasenteidensa nykyaikaisuutta ja jakaa tulokset verkossa.

Kampanjan verkkosivut  
www.alapaalla.fi

Sosiaalinen media:
YouTube
Facebook
Twitter #AlaPäällä