Puhelinpalveluissamme on nyt ruuhkaa

Julkaistu 17.3.2020, päivitetty 16.4.2020 ja 30.4.2020

Koronaviruksen aiheuttamista asiointiin liittyvistä yhteydenotoista johtuen valtakunnalliset puhelinpalvelumme ovat ruuhkautuneet. 

Otathan yhteyttä puhelimitse vain, jos et pysty asioimaan sähköisesti Oma asiointi -palvelussa. Oma asiointi-palvelussa näet, kuinka asiasi on edennyt ja pystyt jättämään yhteydenottopyynnön.

Oma asiointi-palveluun 

Katsothan myös jos löytäisit vastauksen kysymykseesi usein kysytyistä kysymykisistä 

Usein kysyttyä koronaviruksen vaikutuksista TE-asiointiin

Puhelinpalvelut vinkkaa

Vastaamme puheluihin saapumisjärjestyksessä. Jos katkaiset puhelun, menetät jonopaikkasi eli soittoyritys useampaan kertaan peräjälkeen ei nopeuta palveluun pääsyä.

Maanantaisin on aina erityisen kova kysyntä ja jonotukseen kannattaa varautua. Jos sinulle tarjotaan takaisinsoittomahdollisuutta, se kannattaa valita – sinulle soitetaan takaisin vielä samana päivänä.

Työnhakijaksi ilmoittautumiseen ja työttömyysturva-asioiden käsittelyyn liittyen on hyvä huomioida, että asiakkaita on juuri nyt todella paljon ja asioiden käsittelyssä on tavanomaisesta poikkeavaa viivettä. Teemme kaikkemme, että tilanteesi etenee, mutta emme voi kiirehtiä kenenkään asiaa toisen kustannuksella. Voit seurata oman asiasi käsittelyn etenemistä Oma asiointi -palvelussa.

Katso myös asiointiohjeet alueittain

Paikalliset TE-palvelut